Sunday, 21 December 2014

Rokulipäivä

Niinä päivinä kun ollaan vaan Vallun ja Rekun kanssa kolmistaan, meillä on yleensä paljon kotitöitä, asioita hoidettavana ja suunnitelmia käydä pitkällä lenkillä. Keskiviikkona meillä oli kuitenkin aika puhtaasti rokulipäivä. Aamulla hypättiin junaan ja mentiin Geneveen. Treffattiin Carmen ja heidän uusi tulokkaansa Charlie Manorilla, joka on vähän niinkuin Sokos Helsingissä. Manor on siitä ihana että sinne saa mennä koiran kanssa, ja mikäs on mennessä kun on niin hyvin käyttäytyvä koira :). Suklaaosaston maistiaisten voimalla sitten viiletettiin pitkin lasten osastoa; Vallu ilmoitti "ottavansa" Salama McQueen paidan ja oli niin kiinni Lego-videota näyttävässä telkkarissa etten uskaltanut yläkerran kahvilaan lainkaan, sinne kun olisi pitänyt mennä elektroniikka osaston ohi ja olin 100% varma että kahvilan sisäänkäynnin luona olevissa ruuduissa kuitenkin pyörisi Lentsikat 2 elokuva. Ai mitä sitten? Noh, viime vuonna se oli Lentsikat ja jotta päästiin siitä jatkamaan ilman maailmanlopun raivareita, mä ostin leffan. Tänä vuonna kakkososa on toivottu joulupukilta.. Joten ihan vaan draamaa vältelläkseni menimme alakerran Starbucksiin. Mä valitsen tarkasti mitkä taistelut haluan taistella (ja silloinhan mua ei jääräpäisyydessä voita kukaan).

Carmenin hakiessa Maxiä hoidosta me käytiin pikaisesti tapaamassa yhtä suomalaista jonka pojalle sopi käteen Vallulle pieneksi jääneet toppahanskat, ja jonka koiralla oli kyljessä kaksi riviä tikkejä. He asuvat Genevessä, ja ovat jo toistamiseen kohdanneet sen koirien irtipitämisen huonomman puolen: heidän koiransa päälle on käyty. Rekullekin kävi kerran samoin, kun irti ollut irlanninterrieri tuli päälle Rekun ollessa kiinni. Sillon asuttiin vielä Carougessa. "Maalla" Bernexissä tai St-Cerguessa ei ole sattunut mitään. 

Iltapäivä me vietettiin ihanan rauhallisesti Carmenin luona. Me aina jaksetaan puhua tunti tolkulla lasten kasvatuksesta ja adoptio-aiheista ;) Kotiin lähtiessä Genevessä satoi oikeen kunnolla. Onneksi päästiin auto kyydillä, sillä kotona kilometrin korkeudessa sade oli räntää.. Ihanaa kylläkin kun maisema oli hetken valkoinen! 

No comments:

Post a Comment

Jätä kommentti / kysymys / terveiset!
Leave a comment / question / greetings!