Saturday, 31 January 2015

Viimeisiä (ja ensimmäisiä)

Niin se taas lähti vuosi käyntiin vauhdilla - tai no, tavallaan myös hitaasti kun ollaan kaikki koiraa lukuunottamatta sairastettu vuoden ekat flunssat. Flunssassahan ei pysty tekemään paljon mitään, ja se turhauttaa (aaaargh!). Varsinkin myt kun on muutto edessä ja vielä juttuja joita ois kiva keretä tehdä. Mulle ei meinaa millään riittää kotihommat ja poikien kanssa puuhailu. Onneksi oli viimeiset vieraat kylässsä niin tuli kaikkea kivaa tehtyä :)

Chilly Chillon

Hannan kyläillessä tehtiin kahdestaan päiväreissu Montreuxiin ja Chillonin linnaan. Oli ihana aurinkoinen päivä ja tosi kiva päästä käymään Montreuxissa vielä viimeisen kerran. Siellä on niin välimerellinen tunnelma! (ja voi hitsi, nyt tulee mieleen että harmi kun ei ajettu välimeren rantaan viime kesänä :p)

> Kuvia Montreuxista

Me vierailtiin myös Chillonin linnassa, jossa oon toivonutkin pääseväni käymään. Se olikin oikee aikuisten visiitti - hiljaa opaslehtisen kanssa joka huone ja esine ja opastekyltti tutkien ja lukien! Heh, kulttuuria koko vuodelle säästöön ;) Linnassa oli (aika luonnollisestikin) todella kylmää, mutta myös todella mielenkiintoista. Suosittelen siis - lämpimästi!

> Kuvia linnakiertueelta

Chilly Chamonix

Joo, ei täällä paljon muuta oo tehty ku paleltu :p :D! Veljesten vieraillessa oltiin Chamonix'ssa laskemassa kauden avaus (toiv ei jää mun ainoaksi alpeilla laskuksi..) lumipyryssä näkyvyydellä nolla. Että sattuikin juuri sellainen sää! Seuraavana päivänä kun siis paistoi aurinko.. Noh, olipahan toisaalta todella tuoretta pehmeää lunta!


Muuton valmistelua

Sitä täällä nyt sitten vaan. Uusia potentiaalisia vuokralaisia käy kämppää katsomassa ja minä koitan tarjota tavaraa joka ei oo muuttokuormaan mukaan hyppäämässä muille. Samalla tietty jatketaan arkea, ja yksi piristävä juttu on ollut uudet 'Geneven kärryttelijät' eli kotiäidit tällä seudulla. Ihanaa se energia kun on uuteen paikkaan muuttanut ja verkottuu! Piristää tämmöistä jo kaavoihinsa kangistunutta kummasti ;)