Minilomalla taas! Buy Club (.ch) tarjosi tammikuussa viikonloppua (2 yötä) Hotelli Chalet Royalissa edulliseen hintaan. Pakettiin kuului VIP vastaanotto, hotellin spa ja 10% ale hissilipuista. Rekku sai myös tulla mukaan, joten miksikäs ei?
Me lähdettiin reissuun jo pe puolenpäivän aikaan ja pysähdyttiin matkalla Bernhardin koirille omistetussa pienessä museossa. Rekulta oli museoon pääsy kielletty museon omien koirien takia, joten me mentiin Vallun kanssa kahdestaan katsastamaan maalaukset, piirrokset, patsaat, valokuvat, suklaalevyn kääreet, leffat ja täytetyt koirat joita pieni museo oli pullollaan. Jännittävämpiä olivat kuitenkin ehkä oikeat elävät lyhytkarvaiset Bernhardilaiset joita museon tiloissa asustelee vajaa kymmenen. Ja video jossa helikopterilla vietiin koira etsintätöihin lumisille vuorille!
Me lähdettiin reissuun jo pe puolenpäivän aikaan ja pysähdyttiin matkalla Bernhardin koirille omistetussa pienessä museossa. Rekulta oli museoon pääsy kielletty museon omien koirien takia, joten me mentiin Vallun kanssa kahdestaan katsastamaan maalaukset, piirrokset, patsaat, valokuvat, suklaalevyn kääreet, leffat ja täytetyt koirat joita pieni museo oli pullollaan. Jännittävämpiä olivat kuitenkin ehkä oikeat elävät lyhytkarvaiset Bernhardilaiset joita museon tiloissa asustelee vajaa kymmenen. Ja video jossa helikopterilla vietiin koira etsintätöihin lumisille vuorille!
Perillä Veysonnazin kylässä me kerettiin pienelle kävelylle ennenkun Vallu nukahti ja mä lähdin testaamaan hotellin wellness osastoa. Vastaanoton poika sanoi ettei lapset saa osastolle mennä "it's bad for their health and bad for the other guests". Pidin suuni kiinni siitä että johan se Vallu alle vuoden ikäisenä saunassa on vieraillut ja osaisi kyllä käyttäytyä.. Mutta koskapa tämä sauna onkin oikea sauna, ei ois Vallu ehkä siellä viihtynyt. Nimittäin mittari näytti 80c ja lauteet oli niin kuumat että jalkapohjat melkein paloivat lauteille kivutessani! Mutta hei, ite sai heittää löylyä niin paljon kuin kesti :D Mä yritin mennä lumeen kierimään (poreamme oli saunaosaston terassipihalla) mutta auringon kovettama hanki ei oikein soveltunut tarkoitukseen, auts!
Lauantaipäivä oli Antin laskupäivä. Me käytiin metsässä kävelyllä, puistossa leikkimässä ja laskettiin kurahousuissa mäkeä. Lumet oli kylästä aika pitkälti sulaneet, eikä ihme kun lounaalla paahtui T-paidassakin.. Oltiin siis hissin ala-aseman luona terassilla, kivenheiton päässä hotellilta.
Illallisaika on aina haastava reissussa, nälkä ja ravintoloiden aukiolo kun ei välttämättä kohtaa. Me päädyttiin pitämään piknikiä huoneessa, ja siitähän Vallu tykkäsi - juustoa ja kuivalihaa "pliis lisää" sanoo poika :D
Sunnuntai oli mun laskupäivä. Rinteitä oli vaikka kuinka paljon, ja vaikkakin aika kovassa kunnossa, niin lunta riitti. Koko päivä meni huomaamatta kun vaan laskin aina uudelle hissille ja taas uuden rinteen.. Ja lounastreffit mulla oli tietty poikien kanssa, niinkuin myös afterskitreffit :)
Mahtavan viikonlopun tietty kruunasi kotiin paluu ruuhka (kaikkiko ne palaa vuorilta järventantaan samaan aikaan?) ja Vallun takapenkiltä kuuluva yskä. Eilen käytiin lekurissa, virushan se siellä kurkkua tulehduttaa ja kuumetta nostaa.. Sopiva ajoitus pakkausviikolle..!
>>> Lisää kuvia
.
>>> Lisää kuvia
.













