Sunday, 30 November 2014

Joulun aloitus

En ole jouluihmisiä. Meillä ei oo koristeita, ei osteta lahjoja eikä tehdä joulusiivousta. Jouluruokaa syödään ehkä vähän, enimmäkseen Ikean pipareita ja glögiä, ja joululauluja soitetaan vain silloin tällöin taustalla (kun muistetaan). Kaikki ulkomailla asutut joulut on ulkomailla vietetty. 

Mutta. On se vaan kumma miten asiat muuttuu lapsen myötä. Olen nimittäin jo toista joulua kallistumassa enemmänkin joulun viettoon. Ostin Ikeasta tänä vuonna pipareiden ja glögin lisäksi myös jouluvalot. Joulukoristeaskartelut on suunnitteilla, joululauluja kuunneltu ja laulettu (!!) jo monta viikkoa. Huomenna aloitetaan joulukalenterin avaaminen. (Ah, täytyykin mennä täyttämään tonttupostilaatikko vielä niin kauan kun muistan..)

- - 

Tänään alkoi joulunvietto, sillä Geneven alueen suomalaiset kokoontuivat laulamaan kauniimpia joululauluja yhdessä. Ja kuuntelemaan samalla joulusaarnaa. Niin, siellä mukana myös minä pakana, sillä se on ulkosuomalaiselle kiva tapahtuma ja mukava joulunaloitus. Ylihuomenna sitten jatketaan ilman uskontoa kun kokoonnumme kotiäitien voimin pitämään joululaulumuskaria. Tip tap.. 

Voi olla että laitan jopa tonttulakin päähän ;)

Wednesday, 5 November 2014

Syksy saapui vihdoin

Syksy saapui toissapäivänä. Sataa, tuulee, on kylmä. Tänään me ollaan juuri ja juuri lumirajan alapuolella:
Meillä ruska, juustotehtaalla lunta.
Koti, ruska ja laskettelurinne kylällä joka näköjään jo saa lumipeitteen..

Kontrasti viikonloppuun ei vois olla suurempi. Lauantaina käytiin taas kävelemässä juustotehtaalle, ja t-paidalla pärjäsin. Huipulla loikoiltiin nurmella, nautittiin auringonpaisteesta ja näköalasta. Ihana lauantai! Napsin muutamia kuvia, sillä keväästä muistuttavat kukat pilkistivät syksyisten lehtien joukosta veikeästi.

Rekku nautti niin täysillä. Nyt sitä on vaikea saada ovesta ulos.. kai niitä vanhoja luita moinen kalsean kostea keli kolottaa!

Nyt 1,5 vuotta Eurooppaan paluun jälkeen muistaa miten ikäviä flunssat täällä on. Ihanaa että eka syysflunssa iski vasta nyt, marraskuussa, mutta auts, onteloita särkee ja päähän koskee, kurjaa on :/