Thursday, 4 April 2013

Puistoja, puistoja..

Aina välillä on ikävä Singaporen ympärivuotiseen vehreyteen ja joka paikassa kasvavien puiden, puskien, istutusten ja ruohon keskelle. Kevättä alkaa vihdoin olla ilmassa täällä Genevessä, mutta aamut on vielä tosi kylmiä ja maisema on suurimmaksi osaksi harmaa. Helpotusta kivikaupunkiahdistukseen löytyy Geneven monista puistoista, joita oon nyt tällä viikolla kolunnut kävellen niin että lihaksia särkee ;)



Bois de la Batie




Bois de la Batie on metsäinen puisto joen varressa. Rekku oli mukana ja ihan intona metsän hajuista :) Vaunujen kanssa tää mäen päällä sijaitseva puisto kävi ihan jumpasta.. BB:ssä (heh, Singaporen perintöä, lyhenteet!) on metsän ja ison lasten leikkipaikan lisäksi myös pieni eläintarha. Kotieläinpuisto tavallaaan, vuohia, lammas, aaseja, lehmiä.. ja paljon lintuja. Nää kalkkunat alko kuvan oton jälkeen entistä rohkeammiksi - yrittivät lähestyä rattaiden koppaa eväiden jako mielessä..!



BB on vanha puisto kuten kyltistä näkee (mä nyt ymmärrän suunnilleen vaan vuosiluvun, että korjatkaa jos ymmärsin väärin ;). Singaporen jälkeen mua häiritsee graffitit ja töhrintä, ne on oikeesti tosi rumia. Mutta niihin on taas Euroopassa tottutava..


Jardin Botanique


Kasvitieteellinen puutarha sijatsee järven rannalla, YK:n rakennusten lähellä. Rautatieasemalta sinne kävelee jotain 45min, ja kun rautatieasemalle on jo kävellyt 45 min niin tuleehan siinä vähän lenkkiä tehtyä ;) (Ratikalla tosin kotiin, ettei tässä nyt hirveesti henkseleitä paukutella).



Ilma oli kuin morsian, taas tuli väriä naamaan! Retken syynä oli siis Geneven Kärryttelijöiden puistotreffit, ja kärryttelin järvenreunaa perille Genevessä viisi vuotta asuneen Heidin kanssa, taas tuli hyviä vinkkejä :) Muutenkin nää suomalaisten kotiäitien ja taaperoiden treffaukset on tosi kivoja, on tekemistä ja seuraa ja tulee kaupunki tutuksi.


Vallun ekat taaperotreffit Genevessä ja heti jätkä bongasi kuukautta vanhemman tytön 'baaritiskiltä' :D



Oma puisto


Tänään aamulla käytiin kylmästä kelistä huolimatta testaamassa viereisen korttelin leikkipaikkaa. Rekku jäi aidan ulkopuolelle odottelemaan. Ei me kauaa viihdytty, taidetaan tulla lämpimämmällä kelillä uudestaan :)



No comments:

Post a Comment

Jätä kommentti / kysymys / terveiset!
Leave a comment / question / greetings!