Thursday, 11 April 2013

Pikku juttu

Joskus ne on ne pikku jutut jotka merkitsee. Ja jotka voi muuttaa koko tapahtumaketjun..

Meillä se pikku juttu tänä aamuna oli maidon unohtuminen jääkaappiin. Vallu nukku koko yon (8-7) ekaa kertaa ilman juomataukoa kun eilen illalla syötiin puuroa iltamaidon kanssa (yöllä kyllä herätettiin kolme kertaa, mutta uni tuli helposti ihan vaan rauhottelulla). Aamupalan jälkeen oli siis tarkoitus juoda maitoa, vaan kun olimme lähdössä ekaa kertaa muskariin (lähdössä siis superaikaisin että kahdella bussilla ja uuteen paikkaan menoon olisi varmasti tarpeeksi aikaa) niin hässäkällähän sitä lähdettiin ja ajattelin juottaa maidon matkalla aikaa säästääkseni.

Tajusin maidon unohtumisen ekassa bussissa. Kohtalokas virhe - silloin olisi pitänyt heti tehdä maito kassissa olleesta vedestä ja pulverista. Sen sijaan missassimme bussiyhteyden kun en tajunnut että L ja K bussit ovat oikeastaan sama bussi Petit Lancyn ja Bernexin välillä, ja nousimme ratikkaan, joka oli kyllä nopeampi mutta jätti meidät kauemmaksi kuin bussi. Ja mainitsinko että satoi vettä?

Juotin Vallulle vettä kun ajattelin että hän sitten nukahtaisi kun kävelemme muskariin (ja olisi muskarissa pirteä) ja voisi juoda maidon sitten vaikka perillä. Vaan ei nukahtanut. Noh, otettiin vähän lisää vettä puolimatkassa. Ei auttanut tietenkään kun oli maitojano.. Kun matkaa oli jäljellä reilu kortteli muskariin ja Vallun itku oli saanut jo puoli kylää hereille, me löydettiin katos jossa saatiin maito tehtyä ja juotua. Vaan ei auttanut. Huuto jatkui, eikä mahalle kääntyminenkään auttanut.. Joten nostin pojan sateessa syliin ja sainkin heti väistää kaaressa lentävää oksennusta. Jep jep, ja kaikki alkoi siitä unohtuneesta maidosta..

Me oltiin aika näky kun päästiin muskariin. Märkiä, haba maitohapoilla Vallun kantamisesta ja vaunujen työntämisestä ja Vallulla silmät itkusta turvoneena. Mutta, niinkuin yleensä tapaa olla, on tälläkin kertaa tarinalla onnellinen loppu: muskari oli tosi kiva, meillä oli hauskaa, ja kun lähdettiin, sade oli loppunut (melkein paistoi aurinko!), Vallu nukahti heti ja nämä maisemat tervehtivät:
(Ps. Ihanaa muuttaa tonne Bernexiin parin viikon päästä!)



No comments:

Post a Comment

Jätä kommentti / kysymys / terveiset!
Leave a comment / question / greetings!