Monday, 20 January 2014

Minilomailua

Meidän tammikuista arkea on värittänyt joka viikonloppuinen minilomailu.

Ensin Toni oli meillä kylässä toissa viikonloppuna. Torstaina me tehtiin päiväreissu Annecyyn, "alppien venetsiaan", alennusmyyntejä ja vanhaa kaupunkia katselemaan. Vaikka siellä näin sesongin ulkopuolella oli tietysti vähemmän kahvila yms. tarjontaa, niin vähemmän oli myös muita turisteja joten hyvin rauhassa saatiin katuja lompsia. Vallun kanssa on niin paljon helpompaa tehdä tälläsiä reissuja nyt kun autossa viihtyy lukemalla kirjaa ja ravintolassa käynti on vielä tarpeeksi viihdyttävää ihan vaan kun saa kiipeillä ja katsella muita - ja leikkiä autoilla. Ruokaa ei tarvitse roudata erikseen mukana, rusinapurkki ja vesipullo riittää pelastamaan hätätilanteen.

Rekku: "Anna nyt ees vähän, et sä kuitenkaan kaikkea jaksa.."
Valtteri: "No, no, no!!" (ranskaksi)

Viikonloppuna me huristeltiin Chamonixiin molempina päivinä. Mä pääsin noin 10 vuoden tauon jälkeen laskettelemaan. Kyllä alkuun jännitti, varsinkin kun Chamonix ei maineltaan ole mikään aloittelijoiden tai perheiden paikka, vaan kylläpäs se laskettelutaito sieltä jostain alitajunnasta esiin pulpahti. Niin hyvin että tokana päivänä noustiin jo Brevent vuoren päälle ja tultiin mustaa rinnettä alas! Kahdesti!

Vauhdilla vaan.. (Tonin kuva)

Molempina päivinä oli hyvät kelit ja voitiin laskea koko päivä, vaikka lumitilanne on kyllä aika huono ja aamulla jäiset ja kovaksi ajetut rinteet oli iltapäivällä loskaisia kasoja ja lumen alta pilkistäviä kiviä täynä. Ihaninta oli maisemat ja aurinko, ja se loman tuntu kun oli vain itsestään vastuussa. Ja ei se seurakaan pahasta ollut, yksin tai kokemattomamman kanssa en ehkä ekaa kertaa tauon jälkeen olisikaan rinteisiin uskaltanut. Nyt on hyvä suunnitella seuraavaa skimbailua :)

Kuvia: http://raisas.pic.fi/kuvat/The+Alps/

Viime viikonloppuna oli sitten Antin vuoro lasketella Chamonixissa. Minä ja pojat sen sijaan buukattiin aikamme täyteen treffejä ja lähdettiin minilomalle Geneveen. Oltiin nimittäin Carmenilla la-su, kun myös Carmenin mies oli viikonlopun poissa kotoa. Carmenin poika Max on vuoden nuorempi, ja Vallun mielestä nimeltään vauva.. Kelit on täällä nyt koleat ja kalseat, nollan molemmin puolin ja sadetta - oleiltiin siis enimmäkseen sisällä viikonloppu. Poikien mentyä nukkumaan me tehtiin taidetta, Carmen nimittäin on opastanut mua siirtämään pari söpöä kuvaa pojista puulevyille, ja niistä tuli Vallun huoneeseen taulut:


Lisää tehdään varmaan vielä kun saan otettua uusia kuvia.

Perjantaina meidän minilomailut sitten jatkuu kun pakataan koko porukka autoon ja lähdetään kohti Interlakenia. Toivottavasti lumitilanne on tarpeeksi hyvä laskettelua ja pulkkailua varten..

No comments:

Post a Comment

Jätä kommentti / kysymys / terveiset!
Leave a comment / question / greetings!