Sunday, 30 November 2014

Joulun aloitus

En ole jouluihmisiä. Meillä ei oo koristeita, ei osteta lahjoja eikä tehdä joulusiivousta. Jouluruokaa syödään ehkä vähän, enimmäkseen Ikean pipareita ja glögiä, ja joululauluja soitetaan vain silloin tällöin taustalla (kun muistetaan). Kaikki ulkomailla asutut joulut on ulkomailla vietetty. 

Mutta. On se vaan kumma miten asiat muuttuu lapsen myötä. Olen nimittäin jo toista joulua kallistumassa enemmänkin joulun viettoon. Ostin Ikeasta tänä vuonna pipareiden ja glögin lisäksi myös jouluvalot. Joulukoristeaskartelut on suunnitteilla, joululauluja kuunneltu ja laulettu (!!) jo monta viikkoa. Huomenna aloitetaan joulukalenterin avaaminen. (Ah, täytyykin mennä täyttämään tonttupostilaatikko vielä niin kauan kun muistan..)

- - 

Tänään alkoi joulunvietto, sillä Geneven alueen suomalaiset kokoontuivat laulamaan kauniimpia joululauluja yhdessä. Ja kuuntelemaan samalla joulusaarnaa. Niin, siellä mukana myös minä pakana, sillä se on ulkosuomalaiselle kiva tapahtuma ja mukava joulunaloitus. Ylihuomenna sitten jatketaan ilman uskontoa kun kokoonnumme kotiäitien voimin pitämään joululaulumuskaria. Tip tap.. 

Voi olla että laitan jopa tonttulakin päähän ;)

No comments:

Post a Comment

Jätä kommentti / kysymys / terveiset!
Leave a comment / question / greetings!