Tuesday, 31 December 2013

Rauhallinen Joulu

Hip hei, niin se tuli ja meni. Joulu. Tai no oikeastaan koko joulukuu..

Alkukuusta meillä oli normihösis päällä kaikkine treffeineen ja menoineen, ja vieraita siinä itsenäisyyspäivän pitkänä viikonloppuna. Kivaa oli taas vieraiden kanssa.. Käytiin Genevessä pyörimässä, Vitam Parcissa sisäleikkipaikalla, ja Chamonixissa, missä Vallu pääsi ekaa kertaa laskemaan pulkalla! Alkuun poika oli ihan hiljaa.. ja alkoi sitten tosissaan nauttia menosta :) Vauhtia riitti siinä viikonlopussa myös kotona, kun ekaa kertaa säikähdettiin Vallun ajaessa päältäistuttavalla formula-autollaan portaat alas olkkariin ja päätyi naamalleen lattialle. Onneksi ei menneet hampaat kuitenkaan huulista läpi..




Sitten oli Geneveläisten suuri juhla, Escalade. Vanhassa kaupungissa oli kulkueita, näytöksiä, ruokaa, eläimiä, jne. nähtävää. Kyllä siellä yksi päivä hurahti :) Kun siellä ammuttiin vanhalla tykillä eikä me keretty laittaa käsiä Vallun korville, Vallu se vaan totesi "pam!"

Kun meidän muskari loppu, me mentiin Ranskan puolelle Suomi-muskariin. Hieman haastavaa julkisilla, mutta kyllä sinne pääsee :) (bussi-juna-bussi toimii kun ei myöhästy siitä ekasta bussista...) * Suomi-muskaria vetää yksi kokemusta omaava kotiäiti, ja sitä emännöi osallistujat kotonaan vuorollaan. Kivaa on, sekä tavata lisää suomalaisia kotiäitejä että itse muskari. Siellä me jatketaan ensi vuonnakin, siirrytään oman kylän engl.kiel. muskarissa perjantai-aamun ryhmään ni päästään molempiin :)

Sitten olikin jo meidän reissu! Rekku meni Jackrusselityttö Metan luo hoitoon ja me lähdettiin Keithin ja Olivian luo Edinburghiin katsomaan 3kk vanhaa Luke-poikaa. Meno matka oli Vallulle niin jännä että poika ei malttanut nukkua. Väsymys otti voiton vasta juuri kun koneen renkaat osuivat kiitorataan Edinburghissa.. Voi pientä. Koko meidän reissu meni tosi hyvin. Kelit oli kamalat (satoi joka päivä) joten kaupunkia tuli nähtyä vähemmän kuin odotin, mutta kyläiltiin sitten sitäkin enemmän ;) Valtteri tykkäsi vauvasta, ja Olivian pianosta.. ja nukkua meidän välissä :) *Lisäys: Vallu myös inspiroitui kokolattiamatosta ja teki täyden kuperkeikan ilman avustusta kahdesti!
 

Kun me tultiin takaisin, olikin jo joulu. Meillä ei oo kotona kovinkaan jouluista, ei olla vieläkään koristeluun ryhdytty kun jotenkin se oikea joulu on vaan siellä Suomessa... Tärkeintähän on joulupukki ja lahjat, ja ne meillä kyllä oli :) Valtteri pelkäsi joulupukkia eikä suostunut syliin, mutta saatiin yksi kuva kuitenkin kun mun sylissä uskallettiin mennä viereen. Lahjat oli kyllä mieluisia, vaikka Valtteri ei niitä osannut odottaa niinkuin Rekku, jota joutui moneen kertaan pyytämään malttamaan mielensä sen aikaa että lahjat jaettiin. Sitten alkoi raivoisa repiminen..!

Joulupäivät me vietettiin kotosalla ulkoillen ja leväten, samoin kuin tää uusi vuosi joka tässä nyt jo on käsillä. Välillä on hyvä unohtaa se To Do lista ja vaan hengata oman lauman kesken :)

Oikein hyvää Uutta Vuotta 2014! Eikun niitä lupauksia ja tavoitteita listaamaan.. 2013 olikin muuten vuosi jonka vietin kokonaan työttömänä - siis ihan omasta halusta. Muutettiin muutamaan kertaan, vietettiin aikaa Suomessa, Vallu täytti 1, Rekku siirty eläkkeelle.. Ihan kiva vuosi on ollut :)


* oon ajanut autoamme nyt yhden kerran. Kyllä on vaikeeta lähes 5 vuoden tauon jälkeen hypätä rattiin! Saa nähä tuleeko opeteltua lisää :p

No comments:

Post a Comment

Jätä kommentti / kysymys / terveiset!
Leave a comment / question / greetings!