Toissayö oli taas niitä öitä että Valtteri heräili äitiä huutamaan ja itkemään, eikä meinannut millään päästä takaisin uneen. Yhteensä siinä aamuyöstä valvottiin joku puolitoista tuntia. Kun sain pojan nukahtamaan ja pääsin omaan sänkyyn, meni minuutti tai kaksi ja taas aloitettiin alusta. Hampaita tehdään ja saattoi se mahakin siinä sivussa vaivata, mutta selkeästi oli myös halin tarvetta. Päivät kun menee nykyisin itsenäistä tekemistä opetellessa (myös sellaista johon ei taidot riitä ja joka päätyy 'muksis').
Aamulla me nukuttiin kaikki pommiin kun Valtteri paikkas yövalvomista (yleensä se herää luotettavasti 7:30). Mun ihana iso tummapaahtoinen kahvini meni viemäriin kun maito, jota olin myös yöllä vähän Vallun pulloon kaatanut, olikin pilaantunutta. Kyllähän sitä sai teelläkin aamun käyntiin, mutta kyllä oli takkuinen päivä - juuri sellainen jona kömpelyys on huipussaan. Kaupassakin jäi kurkku kassalle kun pakkasin ripeästi kiukuttelevaa poikaa samalla viihdyttäen.
Päivä parani kyllä kaverin vierailulla ja suklaakroisanteilla (ja sitä kahvia vihdoin..) ja Valtterin päikkärien aikana (kiva 16:30-17:30..) sain kasvislasagnenkin tehtyä. Illalla ihana mieheni hoiti Vallun iltatoimet ja mä pääsin Rekun kanssa kahdestaan lenkille. Käveltiin paikalliselle koirasuojalle, se kun sijaitsee kans täällä meidän kylässä, ihan vaan katsomaan missä se tarkalleen ottaen on. Täytyy kysellä josko jotenkin voisin vapaaehtoistöitä heille tehdä..
Viime yönä Valtteri nukkui koko yön heräämättä. Mulle se tarkoitti kahdeksaa tuntia unta ilman keskeytystä. Toki mä heräsin monta kertaa kuuntelemaan hiljaista kämppää, kaipa sitä on niin tottunut ettei ees osaa nukkua :p Tänään onkin sitten ollut normaali meno - herätys 7:30, maitokahvia ja Valtterilla energiaa niin paljon että kaikkea kiellettyä tekee mieli kokeilla.. Onneksi kiellot menee toistaiseksi hyvin perille :)
Keli on aivan masentava. Nyt on 7 päivää putkeen satanut tai ollut pilvistä ja kylmää. Ja samalta näyttää seuraavat 7 päivää. Surkeeta. Voi Singapore sanon minä.. ;)
Viime yönä Valtteri nukkui koko yön heräämättä. Mulle se tarkoitti kahdeksaa tuntia unta ilman keskeytystä. Toki mä heräsin monta kertaa kuuntelemaan hiljaista kämppää, kaipa sitä on niin tottunut ettei ees osaa nukkua :p Tänään onkin sitten ollut normaali meno - herätys 7:30, maitokahvia ja Valtterilla energiaa niin paljon että kaikkea kiellettyä tekee mieli kokeilla.. Onneksi kiellot menee toistaiseksi hyvin perille :)
Keli on aivan masentava. Nyt on 7 päivää putkeen satanut tai ollut pilvistä ja kylmää. Ja samalta näyttää seuraavat 7 päivää. Surkeeta. Voi Singapore sanon minä.. ;)
No comments:
Post a Comment
Jätä kommentti / kysymys / terveiset!
Leave a comment / question / greetings!