Noin viikko siiten tuli yksi vuosi täyteen Sveitsissä. Vallu juhlisti asiaa sanomalla vihdoin (kuukausien yrityksen jälkeen) "Bonjour!". Tai no, "Bonnuu" se taitaa enemmän olla, mutta tarpeeksi lähellä kuitenkin :) Tähän asti jätkä on siis suostunut sanomaan vain "Au revoir". Nyt on kaupankassat ja muut iloisia kun tervehdys luistaa :)
Samalla itseä nolottaa ettei ranskan opinnot oo edistyneet - aina on jotain muuta. Aika paljon ymmärrän kyllä, mutta vastaaminen onkin eri juttu.. Pitäs priorisoida joo, mutta jotenkin aina tulee puuhattua muuta (tsot tsot!). Niinkuin nyt esim tätä muuton suunnittelua.. vajaa 2 vkoa enää! Sunnuntaina vietiin muutamia laatikoita jo uudelle kämpälle, siellä satoi lunta! Täällä alhaalla laaksossahan oli jo tuollaiset +22 ja aurinkoa -kelit ennen viikonlopun sateita ja viileää aaltoa, mutta ylhäällä vuorella on vielä aika talvisen näköistä.
 |
| Lunta kohti.. |
 |
| Rekku ihailee lumista takapihaa.. |
Agilitytreenit on taas alkaneet kun maa on kuivunut. Rekku ei vaikuta ollenkaan vanhalta koiralta kun se pääsee treeneihin. Päinvastoin, siellä se viilettää melkein ohjauksesta välittämättä ihan vaan agilityn ilosta. Viime viikolla se hyppäsi A-esteeltä kontaktin yläreunalta alas kuin nuori varsa ja päätyi turvalleen maahan.. treenikamut tarjosivat homeopaattisia pillereitä avuksi, ja neuvoja myös, eikä tuntunut koira olevan yhtään kipeä kömmähdyksestään. Kun talven aikana tuntui että jätetään agility ja siirrytään eläkkeelle niin nyt ollaan taas ihan hurmiossa, katsellaan uutta treeniseuraa ja kisakalenteria.. :D
 |
Vallu on edennyt hyppyesteiden kokoamisesta keppien laittoon. Myös puomin ja keinun testaus kuuluvat apulaisen tehtävälistaan ;) |
Vallu täyttää kohta 2. Kyllä aika rientää..! Poika tuntuu oppivan uusia sanoja joka päivä, ja taitoja myös. Tänään kerhossa oli esittelyssä tuolin reunalla kyykyssä seisominen ilman käsiä. Jep, onneks on taas jumppatunti iltapäivällä :) Kaverilta kuultu jonkun suomalaisen psykologin/kasvattajan lausahdus "Ihminen on agressiivisimmillään kaksi vuotiaana" on syöpynyt mun takaraivoon. Nimittäin semmoista läpsimistä on välillä päivät läpeensä.. mutta ohimenevä vaihe kuulema, toivottavasti nopeasti ohimenevä ;)
Tässä muutama kuva viime viikkojen treffeiltä:
 |
| Valtteri ja Max ihmettelevät mitä Rekku lelukorista kaivelee.. |
 |
| Rekku näyttää pettyneeltä kun Aino vei viimeisen paikan ;) |
No comments:
Post a Comment
Jätä kommentti / kysymys / terveiset!
Leave a comment / question / greetings!