Friday, 27 September 2013

Ihana arki



Täällä ollaan ja kaikki hyvin, vaikka blogin kirjoittaminen onkin sitten ihanan Suomen reissun hiukka jäänyt. Ollaan aloitettu niin sanottu arjen pyöritys, eli tungettu kalenteri niin täyteen toimintaa ettei ole yhtään tylsää :)

Se onkin tämän syksyn missio: arki. Jouluna sitten katsellaan miltä tuntuu ja alkaako työn tai muun aivoja enemmän haastavan toiminnan etsiminen. Ei siten etteikö Valtteri joka päivä aivokapasiteettiani laajentaisi.. On kyllä niin vauhdikasta tuo kehitys että ihan saa töitä tehdä jos meinaa kirjoista etukäteen lukea ja olevinaan osata toimia oikein kaikissa niissä kasvatustilanteissa joita vastaan tulee. Mutta edelleen on mahtavaa olla kotona ja touhuta Valtterin kanssa. Ja Rekun! Ja seurata poikien yhteisiä touhuja.. Valtteri on nyt hiffannut että Rekulle voi viedä sen lelukopasta lelun, ja kun lelua vähän heiluttaa niin Rekku nappaa siihen kiinni. Sitten Valtteri päästää irti ja on niin innoissaan ja tyytyväinen itseensä :) Ulkona puolestaan harjoitellaan potkaisemaan lelua Rekulle. Ja yhtenä päivänä kun olin keittiössä laittamassa ruokaa huomasin että asunnossa oli jotenkin hiljaista.. Tämä näky odotti mua olkkarissa:
 
Meidän arkea on 'kerhossa' (eli siellä avoimessa päiväkodissa josta aiemmin kirjoittelin) käyminen, muskari, vapaaehtoishommat SPGA:lla, muiden kotiäitien ja lapsien treffailu, agility ja Rekun kanssa lenkkeily, ja tietty kotityöt.. sekä kotikoneella iltapuhteena tehtävät ranskan opinnot. Niistä onkin jo hyötyä - osaan ranskaksi sanoa etten ymmärrä ranskaa :D!

Arki tuntuu kivalta. Se että maanantaisin on siivouspäivä, tiistaisin vapaaehtoistyöpäivä, keskiviikkoisin agility, torstaisin muskari ja perjantaisin kerho (ma ja ti aamupäivien lisäksi). Joka päivälle siis jotakin jos ei keksitä jotain ohjelmasta poikkeavaa ;). Ja itse asiassa on ihan mukavaa laittaa ruokaa ja sisustaakin.. (mitä ihmettä..!?!). Valtterin huoneen sisustus varsinkin on ollut kivaa kun poika jaksaa innostua siiman varassa verhopidikkeistä roikkuvista pikku lennokeista ja peiliä ja ovea koristavista autoista päivittäin.


Vaikka viikot kuluukin siivillä, on meidän aikataulu sen verran väljä että pääsen purkamaan tekemättömien asioiden listaa. Niinkuin nyt esimerkiksi laittamaan kuvia nettigalleriaan.. vanhoja ja uusia, joita tulee kuvattua koko ajan lisää kun ei näistä maisemista oo saanut vieläkään tarpeekseen, ja lähikylissä on näin syksyllä kivoja tapahtumia. Jokin aika sitten pyöräiltiin Russinin kylään kyläkarnevaaleille, ja huomenna on tarkoitus mennä Jura-vuorille pieneen kylään katsomaan kun lehmät tuodaan kesälaitumilta kylän raittia pitkin pois.. sinne vissiin tarvii korvatulpat ;)

Lisää kuvia kylältä ja ympäristöstä (mm. auringonkukkien muodonmuutos..): http://raisas.pic.fi/kuvat/Bernex/

No comments:

Post a Comment

Jätä kommentti / kysymys / terveiset!
Leave a comment / question / greetings!